/M.F.
Pflegeexperte am Komptenzzentrum Palliative Care

Das mer bewusster läbt. — Bewussti Usenandersetzig mit em Sterbä, da werded Sies, wänn sies mached, erläbe, oder, dänn läbed Sie eifach bewusster. — Will Sie werded sich bewusst… ich mein… es git au so Phase im Läbe… ich weiss jetzt au nöd wo Sie dadebi jetzt stönd… aber ich, ich han glernt über d’Jahr ( ähm ) dass de Tod sicher wird passiere – ich weiss nöd wänn – aber er wird cho – und d’Warschinlichkeit mit jedem Jahr wo ich älter wird, isch dases weniger lang gaht, bis es sowit isch. Aber, ich mach mir… ich dänk au nöd die ganz Ziit dra. Und ich glaub das wär au nöd sinnvoll. Da hetti niemert öppis devo, wenn ich das die ganz Ziit wür dänke. Aber es git vill Sache, woni i mim Läbe nöd ufschieb. Woni säg wieso sölli das erscht mache wenni pensioniert bin. Ich weiss ja gar nöd, obi das dänn überhaupt no erläbe. Was gits für Gründ, alles ufzschiebe wo mer eigentli gern miech ( ? ) Wurum macht mers nöd jetzt ( ? ). Und dadefür es guets Argumänt zfinde, das nöd zmache. Wurum machi das nöd Jetzt ( ? ). Ich glaube s’Usenandersetzä mitem Tod, isch eigentlich e Usenandersetzig mitem Läbe. Letschtändlich.

Antworten der anderen Personen

/U.S.
Pensionärin. Ehemals Pflegedienstleiterin in einem Alters- und Pflegeheim.

«Ich glaub, wenn du dich use­nand setzisch mitem Tod und du bisch zfride mit dir und mit dim Läbe wo’d gha hesch, denn denki isch das e Beriicherig. Aber ich chan mir vorstelle, wennd eifach s’ganz Läbe lang immer s’Gfühl hesch, du bisch z’churz cho und villicht au ganz en Huufe Schicksalsschläg gha häsch, [ … ] dass denn warschinli sehr schwirig isch, wenn di mitem Tod musch usenandersetze.»

Antwort lesen